CITEŞTE ŞI

Retail

Oprișan păstrează secretul celui de-al doilea magazin IKEA

Autor: |

Alegerea pentru următorul magazin IKEA va fi simplă: Cluj sau Timişoara, singurele oraşe din provincie cu peste 300.000 de locuitori, dacă ar fi să ne luăm după indiciul dat de Cornel Oprişan

2,8 milioane de persoane trec pragul IKEA în fiecare an. „Nu oricine se poate lăuda cu o asemenea performanţă în România. Calculând, zilnic vin la magazinul din Băneasa câteva mii bune de potenţiali clienţi“, spune un angajat al celui mai mare retailer de mobilă de la noi, mândru că lucrează la IKEA încă de acum cinci ani, de când retailerul suedez a intrat în piaţă. Subliniază „magazinul din Băneasa“ cu gândul la oraşul unde ar putea fi deschis următorul. Nu îşi poate da „cu presupusul“ vizavi de acest subiect „delicat“. Știe şi el, „ca toată lumea, ce s-a scris prin presă“, informaţii demontate, rând pe rând, de Cornel Oprişan, retail manager IKEA România. „Acum ne aflăm în faza de prospectare pentru a găsi cea mai potrivită locaţie pentru următorul magazin, care va fi, cel mai probabil, situat în unul din oraşele mari, de peste 300.000 de locuitori“, repetă acesta pentru a-i convinge „pe cei interesaţi“ că nimic nu e bătut în cuie, iar investiţia într-un nou proiect este un proces anevoios, ca o necunoscută dintr-o ecuaţie greu de rezolvat. Nici chiar când primarul din Cluj-Napoca a declarat că următorul magazin se va deschide în „ograda“ sa, printr-o investiţie de 20 milioane de euro, informaţia nu a fost confirmată de oficialul retailerului. Dar cât ar costa totuşi, acum, un proiect de acest gen? „Investiţia necesară pentru un nou magazin variază în funcţie de foarte mulţi factori - teren, utilităţi -, aşa că nu putem da o sumă exactă. Ca reper, investiţia în magazinul din Bucureşti a fost de 25 milioane de euro“, dă un răspuns orientativ Cornel Oprişan.

Creşteri de peste 10% anul trecut Până vom afla unde şi când va apărea în piaţă un al doilea magazin, un lucru este cert: IKEA continuă să fie prezentă în mintea publicului poate şi datorită promovării pe care unii experţi în marketing o cataloghează „agresivă“, iar alţii „naturală“. Și, oricâte păreri „contra“ vor apărea, alimentate şi de produsele pe care retailerul le retrage, din când în când, din cauza unor defecte - „Aşa se întâmplă când lucrezi cu un asemenea volum“, dă o explicaţie scurtă managerul unei companii concurente - este clar că, în curând, IKEA va anunţa vânzări în creştere. „Anul trecut, pe 31 august (n.red. – anul de catalog 1 septembrie 2010 – 31 august 2011), ne-am înscris în prima treime a magazinelor IKEA din lume, adică între pieţele care au înregistrat creşteri, cu vânzări de 361,8 milioane de lei (TVA inclus), ceea ce a însemnat o creştere cu 10,5% faţă de anul de catalog precedent“, mai spune Cornel Oprişan. Ca o paranteză, potrivit datelor jucătorilor din domeniu, industria locală de mobilier este estimată la 700 milioane de euro, mulţi producători fiind, în acelaşi timp, şi retaileri. Că intrarea în piaţă a brandului IKEA a schimbat modul în care concurenţa îşi promovează produsele este deja un lucru ştiut, cu atât mai mult cu cât mulţi dintre producătorii locali sunt parteneri de afaceri pentru IKEA. „Există aproximativ 40 de companii din România care produc pentru magazinele IKEA din întreaga lume, inclusiv pentru cel din Bucureşti“, explică oficialul companiei, în contextul în care 5% din marfa vândută pe piaţa românească provine de la furnizori locali. Reţeta IKEA, unde clientul are şi el partea lui de implicare - „îşi ia singur mobila din raft, o transportă acasă şi o asamblează el însuşi, economisind bani“ - ar putea fi aplicată de mai mulţi jucători din piaţă şi, cine ştie? Poate vor avea acelaşi succes.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii