Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Eveniment

Campania pentru locale, între apatie și trucuri electorale

Autor: | | 37 Comentarii

Concurenți care au furat startul, candidați clonați ori mită electorală în cele mai surprinzătoare forme. Așa a arătat prima săptămână de campanie pentru alegerile din iunie.

Deşi legea stabileşte clar debutul acestora cu 30 de zile înaintea scrutinului, în multe localităţi, acţiunile de ademenire a alegătorilor au început cu mult timp înainte. Dan Cristian Popescu, care se dorea candidat al PNL la Primăria Sectorului 2, şi-a afişat încă de anul trecut chipul pe mai multe clădiri centrale din Bucureşti. Meşurile de zeci de metri pătraţi erau oficial reclamă la revista „The Marketer“, pe coperta căreia apărea, însă, doar imaginea tânărului politican, numele şi funcţia acestuia şi ceva ce putea fi luat foarte bine drept slogan electoral: „Dreptul la normalitate“. În aprilie 2012, el a repetat figura, de această dată afişând reclame de mari dimensiuni unde apărea împreună cu fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, de această dată precizând că este candidat USL la primăria sectorului 2. Și campania de imagine a lui Silviu Prigoană, având ca element central celebrul plici, a debutat înainte de startul oficial, asta în timp ce partidul său, PDL, a lansat în aprilie campania „Bucureştiul reciclează“, având ca simbol o inimă verde. Adică, exact semnul electoral al formaţiunii pentru scrutinul din 10 iunie. Primarul general Sorin Oprescu nu a ezitat să închirieze un panou publicitar lângă Pasajul Pipera, deschis pe 30 aprilie, în care să se laude cu această realizare, iar candidatul UNPR la Primăria Sectorului 5, Corin Romanescu, a distribuit încă din aprilie diverse ajutoare locuitorilor din zonă. Asaltul tizilor Și mita electorală pare să fi luat forme noi în 2012. Un candidat dintr-o comună argeşeană este acuzat că le-a împărţit alegătorilor medicamente şi ochelari, iar într-o comună gălăţeană s-ar fi distribuit saci cu îngrăşăminte chimice. Asta, în timp ce PSD Dâmboviţa le-a trimis tuturor primarilor din judeţ un protocol prin care se obliga să promoveze proiectele acestora în CJ în mandatul următor în schimbul susţinerii în scrutinul din iunie. Comunicarea cu alegătorii continuă să apeleze tot mai mult la tehnica modernă. Pe internet au început să fie postate filmuleţe compromiţătoare la adresa unora sau altora dintre candidaţi, administratorii de ­site-uri depistează deseori zeci de comentarii pro sau contra unui candidat sau partid având acelaşi IP, iar la Bistriţa, afişele UDMR conţin simboluri care seamănă izbitor cu „like“-ul de pe Facebook. Scrutinul din 10 iunie mai aduce ceva nou: candidaţii cu nume similare sau chiar identice cu cele ale favoriţilor. Preşedintele CJ Argeş, Constantin Nicolescu, de exemplu, s-a trezit cu doi contracandidaţi pe care îi cheamă exact la fel, în timp ce Mircia Muntean, candidatul Uniunii Social Populare la preşedinţia

CJ Hunedoara, are printre adversari un Mircea Muntean. USL l-a aruncat în cursă la sectorul 3 pe Robert Negoiţă, mizând se pare şi pe eventualele confuzii pentru a-l învinge pe actualul edil, Liviu Negoiţă. Asta, în timp ce preşedintele CJ Buzău, independentul (fost social-democrat) Victor Mocanu, a reuşit să obţină retragerea din cursă a unui contracandidat cu nume identic. „Acesta fusese pus să candideze pentru a bulversa alegătorii. Chiar şi semnăturile pentru depunerea candidaturii au fost strânse mizând pe confuzia de nume“, spunea recent acesta. Respect sau dezinteres? Preşedintele Pro Democraţia, Cristian Pârvulescu, spune că în prima săptămână din campania pentru locale a remarcat, pentru prima dată, lipsa unor tensiuni şi probleme majore. „Probabil şi pentru că sistemul de alegere a primarilor şi preşedinţilor de consilii judeţene într-un singur tur reduce competiţia la maximum. Adevă­ra­ta luptă se duce acum pentru consiliile locale şi judeţene, po­liticienii înţelegând că acestea pot ţine sub control primarii ori pre­şedinţii de CJ“, explică el. Apatia aproape generalizată a fost remarcată şi de Ciprian Ciucu, director de programe al Centrului Român de Politici Europene. „Eu am urmărit în special confruntarea la nivelul Capitalei şi pot spune că oferta este foarte slabă. Majoritatea candidaţilor (excluzând personajele exotice) sunt figuri vechi, erodate. În plus, puţini au venit cu oferte realiste, preferând proiectele fanteziste şi hazardate. Este evident că o astfel de abordare nu avea cum să stârnească entuziasm“, arată Ciucu. Lipsa de interes s-ar putea reflecta şi în prezenţa la vot pe întreg cuprinsul ţării. Asta, dacă nu cumva ultima parte a campaniei se va dovedi mai energizantă.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro