Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

15 km de autostradă finalizați în 2017. Ce promisiuni sunt pentru acest an

Autor: | | 1 Comentarii

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a relansat construcţia la câteva sute de kilometri de autostradă, dar a recepţionat doar 15,4 kilometri noi, pentru punerea în circulaţie, lungimea totală a şoselelor de mare viteză ajungând la 748.

În luna martie 2017, CNAIR SA a recepţionat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva - pe trei dintre secţiuni (A, B, C) şi la Nodul Margina. Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostradă şi a făcut ca numărul de kilometri de şosea de mare viteză pe care se circulă acum în România să ajungă la 748, a comunicat recent CNAIR.

În luna noiembrie a acestui an au mai fost recepţionaţi încă 8,7 km de autostradă, pe sectorul Gilău-Nădăşelu. „Acest sector va fi însă deschis circulaţiei doar anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute tot în 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii. Lucrările la acest pod stagnau încă de la rezilierea contractului cu compania americană Bechtel, pe Autostrada Transilvania. Se estimează astfel că acest obiectiv va fi deschis circulaţiei în luna august a anului 2018”, a menţionat CNAIR.

În ceea ce priveşte lucrările la proiectele de autostrăzi aflate în execuţie, CNAIR a obţinut în 2017 cele mai importante progrese.

Dintre toate proiectele de autostrăzi aflate în construcţie în acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, care la ora actuală este aproape finalizat. „Pornite de la un stadiu de 65%, la începutul anului, lucrările au evoluat anul acesta cu 35%. Circulaţia pe acest lot ar fi putut fi deja deschisă dacă antreprenorul ar fi executat toate lucrările aşa cum prevedea proiectul. Însă CNAIR SA a fost nevoită să amâne pentru luna ianuarie 2018 recepţia la finalizarea lucrărilor pe acest lot, după ce comisia de pre-recepţie a constatat la faţa locului că există o serie de lucrări nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic. Din păcate, aceste probleme au făcut practic imposibilă recepţia finală a lotului de 12,45 km, potrivit actualei legislaţii în domeniu”, a mai arătat CNAIR.

Lotul 4 al aceleiaşi autostrăzi a pornit de la un stadiu fizic al lucrărilor de 60% în luna ianuarie şi a ajuns acum la 95%, înregistrând anul acesta un progres de 35%. Potrivit CNAIR, „inclusiv acest sector de autostradă urmează să fie recepţionat anul viitor, după finalizarea tuturor lucrărilor”.

 

O evoluţie semnificativă (32%) s-a înregistrat anul acesta şi pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 48%, faţă de 16%, în ianuarie 2017. CNAIR preconizează că şi acest lot va putea fi deschis circulaţiei anul viitor. „Pe aceste loturi de autostradă, contractele au fost semnate în anul 2014, iar evoluţia medie anuală a lucrărilor a fost cuprinsă, până la inceputul anului 2017, între 16% şi 22%”.

În continuare, „lucrările la lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva au evoluat cu 25% în 2017, pornind de la 48% în luna ianuarie şi ajungând la un progres fizic de 73% la ora actuală. Acest lot putea fi mult mai avansat, dacă în anii anteriori ar fi fost soluţionată problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş, care a ţinut practic în loc antreprenorul o lungă perioadă de timp”, a mai menţionat CNAIR.

În ceea ce priveşte autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj-Oradea, lucrările pe sectorul Ogra-Iernut au evoluat de la 0% la începutul anului, până la 36% în decembrie. Contractul a fost semnat în anul 2016. „Sectorul Iernut-Cheţani, al aceleiaşi autostrăzi, a evoluat de la 0% la 20% anul acesta, iar sectorul Cheţani - Câmpia Turzii a înregistrat un progres de la 0% la 5%. Aceasta în condiţiile în care autorizaţiile de construcţie au putut fi eliberate pentru cele două sectoare abia în luna mai, respectiv luna noiembrie a acestui an, după eliminarea unor blocaje create în anii anteriori”, menţionează CNAIR.

Lungimea însumată a acestor trei sectoare ale autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, depăşeşte 37 de kilometri.

Tot pe autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, lucrările pe sectorul Ungheni-Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat anul acesta de la 17% la 60%, înregistrându-se de la începutul anului 2017 o evoluţie de 43 de procente. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în ianuarie 2016, iar până în ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.

Pe sectorul Gilău-Nădăşelu, care la începutul anului înregistra un progres fizic de 87%, lucrările au fost deja finalizate şi recepţionate. Contractul pentru sectorul Gilău-Nădăşelu a fost semnat în anul 2014, iar media anuală a lucrărilor, până la 1 ianuarie 2017, a fost de 29%.

 

Pe secţiunea Bucureşti-Ploieşti a autostrăzii Bucureşti-Braşov, lucrările dintre nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlăsiei au progresat de la 21% la 65%, după ce problemele care blocau proiectul au fost soluţionate definitiv în luna iulie, astfel încât lucrările să poată continua la pasajul peste calea ferată Bucureşti-Constanţa. „Rata de progres a lucrărilor a fost de 44%, faţă de evoluţia de doar 21 de procente calculate de la semnarea contractului, în luna februarie a anului 2016”, a precizat CNAIR.

Tot în acest an au fost modernizate şi unele tronsoane de drumuri naţionale, variante ocolitoare şi poduri. Ca urmare a acestor investiţii, pe 212 km de drum naţional se circulă începând din acest an în condiţii sporite de siguranţă şi de confort, a arătat administratorul reţelei rutiere.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 ianuarie 2018

Bulgarii au decis să nu majoreze prețul rovinietei timp de doi ani

Transporturi si Infrastructura

19 ianuarie 2018

Proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov, în linie dreaptă!

Transporturi si Infrastructura

14 ianuarie 2018

Primele zboruri directe Bucureşti-Canada

Transporturi si Infrastructura

12 ianuarie 2018

CNAIR cumpără asfalt pentru autostrada demolată

Transporturi si Infrastructura

12 ianuarie 2018

VESTE pentru toți șoferii

Transporturi si Infrastructura

11 ianuarie 2018

Lufthansa vrea să cumpere Alitalia dar numai după restructurare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro