Așadar, Asociaţia Producătorilor şi Utilizatorilor Gazului Natural Comprimat – CNG România atrage atenţia public autorităţilor române asupra faptului că Directiva 2014/94/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 22 octombrie 2014 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (DAFI) nu a fost transpusă în legislaţia autohtonă. Ţara noastră trebuia să se conformeze directivei până la 18 noiembrie 2016 şi să informeze de îndată Comisia Europeană în acest sens. Unul din combustibilii alternativi promovaţi de DAFI este gazul natural comprimat (GNC) pentru vehicule.

Potrivit acestuia, Asociaţia CNG România a atras atenţia prin comunicări oficiale asupra pericolului pe care îl reprezintă dezinteresul faţă de sprijinirea dezvoltării reţelelor de alimentare cu carburanţi alternativi.

Netranspunerea DAFI demonstrează odată în plus că în domeniul GNC barierele legislative din România sunt extrem de greu de depăşit. Totodată investitorii autohtoni se luptă pentru a demara procesul de construcţie a reţelei naţionale de alimentare cu GNC, infrastructură indispensabilă pentru a incuraja investiţii în vehiculele cu motoare alimentate cu gaz natural comprimat atât în randul persoanelor fizice cât şi în rândul transportatorilor autohtoni. În întreaga Europă există în momentul de faţă peste 3.100 de staţii publice de alimentare cu GNC, iar prin comparaţie directă în Bulgaria reţeaua cuprinde un număr de peste 100 de staţii. GNC România doreşte să fie un partener dedicat domeniului pentru toţi factorii instituţionali din ţara noastră şi îşi propune ca până în 2020 reţeaua dedicată alimentării cu gaz natural comprimat pe teritoriul Romaniei să cuprindă cel puţin 20 de staţii de alimentare, devenind astfel atrăgătoare şi pentru vehiculele aflate în tranzit. (Sursa: Agerpres)