În perioada august 2013 – august 2014, profitul net s-a situat la 3,3 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari). ”În anul fiscal 2013/2014, am înregistrat creştere pe aproape toate pieţele noastre, cel mai rapid ritm fiind în China, Rusia şi Ungaria. Şi America de Nord a avut o evoluţie bună şi s-a îmbunătăţit situaţia în Europa, deşi mediul economic dificil persistă. Importantă este creşterea în majoritatea statelor din sudul Europei”, a afirmat directorul general al companiei suedeze, Peter Agnefjall, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres.

Cota de piaţă a urcat în aproape toate pieţele Ikea, compania menţinând obiectivul de a înregistra o creştere a vânzărilor la 50 miliarde de euro până în 2020. Anterior, compania a anunţat un avans de 5,9% a vânzărilor anuale. Veniturile totale au ajuns la 29,3 miliarde de euro, incluzând şi câştigurile din închirierea centrelor comerciale. Retailerul, ale cărei vânzări sunt considerate un barometru al consumului mondial, are 315 de magazine în 28 de ţări, cele mai mari pieţe ale sale fiind Germania, SUA şi Franţa.

Compania are ca obiectiv dublarea vânzărilor până în 2020, prin modernizarea actualelor magazine, deschiderea unor noi unităţi, extinderea ofertelor online şi un ritm mai rapid la lansarea noilor colecţii. De asemenea, marile pieţe emergente, inclusiv India, ar urma să fie o sursă importantă de majorare a veniturilor grupului suedez. Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group.